Veckan som gått

Så var skolan igång och min stress likaså. Varför? Jag kom ju överens med mig själv att jag inte skulle låtas mig dra med i stressen detta år. Men går man Forsbergs så har man väl inget val antar jag. En vecka avklarad, då återstår bara 45 kvar då.  Cirka. Veckan som gått kan sammanfattas med dessa tre bilder ungefär: 


VI fick i uppgift att göra en symbol till någon/något vi tyckte det saknades en symbol till. 
Jag valde att göra en symbol åt min morfar som var konstnär och som älskade sitt yrke. 
Två olika symboler med samma syfte.  
 
                          
Vi hade i uppgift att försöka hitta något som vi inspirerades av gällande våran design. 
Jag inspireras mycket av vardagliga saker, såsom former runtomkring mig. Jag valde att göra
ett mönster av vasken, i diskhon. Du vet med alla små hål. Så detta blev resultatet. 

Sedan har vi jobbat med lite annat också, men det får jag tyvärr inte visa eftersom jag har tystnadsplikt. 
Ni kanske får se det i framtiden. Den som väntar på något gott.. 

Idag har jag firat med lite shopping eftersom jag upptäckte att mina studiepengar kommer på måndag, det blev en svart kjol och ett par blåablåa jeans samt rakhyvlar, hudkräm och lite preventivmedel. Höhö. 
Snart är det dags för mat och jag har bestämt mig för att det blir sushi. Yumyum. 





kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0