Back to life

Nu är jag tillbaka till mitt andra jag, min ena halva som automatiskt förvandlas till en stressande varelse så fort hon sätter foten på centralen. Alla människor, allt spring, allt prat, alla som ska hit och dit. Min hjärna fungerar inte under såna situationer, den stänger av sig. Jag hör inget, kan inte fokusera på något annat än alla människor som jäktar runtomkring mig. Jag smittas av dem, som ett farligt virus. En dag kanske jag dör av det, av all stress. Mitt hjärta, pang, bom. Borta. 

Som tur var har jag ett läkemedel mot detta virus. Han heter Fredrik. Han tar hand om mig och mitt hjärta, lindar in det i skyddande bomull varje kväll. Vi firade 3-årigt kärleksjubileum i tisdags. Vi har mött mot och medgångar under dessa år, men vi har alltid mött dom tillsammans och det är huvudsaken i kärlek tycker jag. Att alltid finnas där. Nu har Fredrik funnits där för mig i 3 år och jag känner på mig att det kommer bli många år till. 




Idag har jag träffat Lisa och Sara från klassen för att snacka lite grupparbete inför skolstarten den 19 januari. Don't drink and drive young people. Vi ska se till att ni inte gör det. 
Imorgon är det helg, inte för att det spelar någon roll för min del som har haft helg i snart en månads tid nu. Ja, jag är då inte den som är bitter över det!  Ska försöka få ordning på dygnsrytmen kommande vecka, det fungerar inte att vara vaken halva natten och sova till 13.00 - 13.30 varje dag. 




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0