Jag längtar

Jag älskar våren. Jag sitter här och förundras över att det fortfarande är ljust ute, att solen väcker en på morgonen och att all snö är borta. Jag blir glad av alla färger som återkommer vid denna tid på året, härligt gula maskrosor, grönt i träden och alla människor som äntligen klär sig i något annat än svart. Jag blir lycklig, jag känner att jag lever igen. 

Det konstiga är dock att jag längtar till fjällen. Jag längtar till att få sitta i en snödriva med skinande sol och grilla korv över öppen eld. Jag längtar att få lukta skoter, att få pimpla och umgås med min familj. Jag hoppas, hoppas att jag har råd att åka upp igen. 


Igår blev det en öl med tjejerna från klassen och vi pratade om framtiden. Jag orkar inte tänka på det just nu, vad som kommer hända efter skolan. Jag vet att om jag inte tar tag i detta snart kommer det aldrig bli av. Så imorgon bestämde vi att det blir frukost på skolan och planerande av framtiden. UH. 






kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0