Byggare Bob

Jag är trött, ni anar inte hur trött jag är. Jag har precis kommit hem från skolan och det betyder att jag har stått upp, sågat, burit tunga material, sprungit i trappor, hamrat, målat, klämt i mig en och annan banan och sopat i 14 timmar. 14 timmar! Är det okej? Borde inte skolan ge MIG betalt för att jag (plus många fler) rustar upp skolan med fina färger, bygger om och slänger onödiga grejer. Varför ska jag betala flera miljoner tusen för att rusta upp en skola som jag inte kommer gå i om en vecka? Jag är trött nu. Riktigt trött. Men något jag aldrig blir trött på är mina klasskompisar, de kan man alltid lita på. Och åh vad fint det blir förresten! I skolan alltså. Jag blir mäkta stolt. Imorgon tar jag sovmorgon och sover ut för att sedan bege mig tillbaka till skolan och leka byggare Bob igen. Nej trött var det va?

Zzz...




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0