Sleeping beauty

Sitter på skolan, igen. Sju timmar återstår av vår examensutställning. Därefter är jag nyutexaminerad reklamare och grafisk designer, vilket känns väldigt overkligt. Min dröm har gått i uppfyllelse, vad gör jag nu? Dö? Nej. Det är nu det riktiga livet börjar, skaffa karriär och barn och allt det där. Hund, villa, volvo. Ja varför inte. Men först ska jag börja jobba på abcgruppen ett tag, första trappsteget på karriärstegen närmar sig. Fint.

Mama har varit här och hälsat på. Hon mellanlandade i Stockholm efter att ha varit i tyskland i en vecka. Jag längtar till tyskland, måste åka dit snart. Har så många fina minnen därifrån. Mormor och morfar blandannat. Kan ni inte komma tillbaka? Jag och mama har iaf hunnit med en del under dessa dagar som hon varit här. Män som hatar kvinnor, rå film. Ätit gott på Gusto, har äntligen fått in min drink i drinklistan! "CECILIA'S DESIRE - framtagen åt den fagra Cecilia på Gusto 2009"
Så fint! Vi hann även med att kika in min examensutställning och dricka öl på Snaps. Mums. Nu har jag dock precis lämnat av henne på centralen. Kära mamma, vad du är bra! 

Nu vill jag vara törnrosa och sova i hundra år. Minst. 
Kroppen börjar känna av att det inte fungerar med att sova för dåligt och äta enbart yoghurt och nudlar. 
Nu ska jag öppna dörrarna till vår utställning och välkomna alla gäster. Du kommer väl?




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0