Hur gör man?

Hur gör man för att få någon man älskar tillbaka? Hur gör man för att få ner någon från himlen? Jag vill ha min morfar tillbaka. Det går inte att tänka på honom utan att tårarna kommer, tårar av saknad. Jag känner att jag aldrig fick tid att lära känna honom så pass mycket som jag egentligen ville. Min mormor och morfar kom från Tyskland, men hade sommarstuga i Sverige på somrarna. Jag kommer ihåg dagarna då de anlände hemma hos oss. Morfar hade alltid med sig en stor kartong fullproppad med leksaker som han tillverkat. Jag kommer ihåg hur gott han luktade. Hur vi alltid gnuggade våra näsor mot varandra innan det var läggdags, eskimåpuss. Jag fick aldrig chansen att säga de tre så viktiga orden till honom. Du försvann alltför hastigt. Det finns så mycket som jag skulle vilja visa dig, kom ner nu. Jag hade nog världens bästa morfar, det är jag säker på. Mamma sa en gång att morfar skulle vara stolt över mig, över vad jag valt att göra av mitt liv. Jag är stolt över min morfar också, över vad han åstadkommit i sitt liv. Du är min förebild, min idol. 




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0