Nedstämdhet

Här sitter jag på balkongen och känner mig.. ja inte ledsen, men nedstämd. Den eviga frågan "Duger jag?" kommer konstant upp i mina tankar. Finns det något jag kan göra bättre? Vad vill jag göra i mitt liv? Varför gjorde jag så? Kan jag gjort annorlunda? Alla dessa frågor, runt runt runt i mitt huvud. Jag börjar känna av att skolan lider mot sitt slut, att säga farväl. Både till klasskompisar och skolan. Den trygga skolan, dit man alltid gick varje morgon. Där man alltid visste att något kreativt skulle hända under dagen. Har jag tagit tillvara på dom här två åren för dåligt? Skulle jag ha kunnat prestera bättre?
Det är nu det gäller, att visa att man har gått på en reklam och designskola i två år. Visa för omvärlden att man kan, att man behärskar programmen, att man kan sätta typo på en affisch, att man kan applicera dom rätta färgerna på rätt sak m.m. Jag vet inte om jag duger. 




kommentera
Postat av: Emmelie

Klart du duger!

Det sa vi alla redan på gymnasiet.

Du kommer gå så långt gumman, ta det lugnt så löser sig allt.

2009-04-27 @ 19:10:08
URL: http://fondkie.blogg.se/
Postat av: Therese

Du vet att oavsett vad du gör och oavsett om du är världens success eller om du faller så älskar Hällsjöbrudarna dig och tycker att du är BÄST. Så nej, du "duger" inte. Du gör så oändligt mycket mer än så. :-)

2009-05-11 @ 21:30:29
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0