Ballongberget

Om man åker cirka tjugo minuter med buss 509 från Danderyds Sjukhus så kommer man till ett ställe som heter Ballongberget. Jag sitter med ansiktet tryckt mot fönsterrutan för att få en skymt av ett berg med ballonger, men jag blir lika besviken varje gång då jag inser att det kanske inte finns ett berg fullt med ballonger.
I min fantasi ser det ut som nedan och någongång ska jag flytta dit.


Och varför luktar gamla människor alltid stekos?
Är det för att deras hud är så torr att allt fett från stekoset liksom tränger in huden?
Eller gör de helt enkelt inte något annat än står och lagar mat dagarna i ända?
Jag vet inte. Vet du?

En sak vet jag iallafall.
Det är att jag ska hem till Hällsjö och mysa med min familj i helgen!







kommentera
Postat av: Tini

hihi, vilket skojigt inlägg! :P och nej, jag vet inte varför gamla människor luktar stekos.. de har nog ingen köksfläkt och måste stå så nära för att de inte ser vad de gör annars, hehe..

2009-09-25 @ 10:35:44
URL: http://fousonette.blogg.se/

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0