Klumpeduns

Hur kommer det sig att folk alltid sätter sig bredvid mig i bussen när jag som minst av allt vill det? Det finns platser bredvid hur många andra som helst, men ändå är det något jag gör som får folk att sätta sig bredvid mig. MIG MIG MIG. När jag tänker NEJ NEJ NEJ! Jag vill inte ha människor bredvid mig. Inte främlingar. Inte främlingar som nyser och snörvlar. Inte människor som luktar gammal svett. Hata åka kollektivt.
Jag vet åtminstone vart HipHipHora killen bor.
I fredags när vi stod och väntade på taxin efter att ha efterfestat kommer självaste HipHipHora killen med två varmkorvar i båda händerna och går in i porten som vi just gick ut ur. Han hörde nog mig skrika efter att porten gick igen: "HENKE! DU BOR I SAMMA TRAPPHUS SOM HIPHIPHORA KILLEN!!" Helt i extas var jag hela vägen hem.
Nu i efterhand är det inte lika häftigt längre. Kan vara den alkoholhaltiga drycken som gjorde allt så mycket spännande just då.
Apropå kändisar till grannar så upptäckte vi i lördags att vi själv bor bredvid en känd travkusk.
Man kan ju inte vara sämre än andra menar jag.
Jag har ont i halsen och jag är orolig.
Jag hatar att ha ont i halsen och jag hatar att vara orolig.
Det lägger sig som en klump i halsen och en klump i magen.
Klumpandes dag in och dag ut. Klump klump låter det.




kommentera
Postat av: Tini

<3<3<3

2009-09-16 @ 12:06:31
URL: http://fousonette.blogg.se/

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0