Round and round

Varför hinner jag knappt varva ner och andas ut på fredagskvällar innan det redan är söndag igen?
Jag tycker det är orättvist att tiden på helgerna alltid ska gå i ultrarapid. Jag hinner inte ens sova ut innan jag känner paniken över att jag måste ta tillvara på den här helgen och göra så mycket som möjligt på två dagar.
Att söndagsångesten redan infinner sig på lördagskvällen gör inte helgen mer rofylld. För i och med att söndagsångesten har infunnit sig så är jag redan tillbaka på kontoret på måndagsmorgonen och längtar redan till fredagskväll igen.
Ond jävla cirkel.

Den här helgen har jag också lyckats bli smittad av Fredriks förkylning. Så idag ska jag bara lapa te med honung i, spela Sims till ögonen trillar ut och kolla när Hellner tar guld i dubbeljakten. Peace out.




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0