Atjoo

Att vara förkyld innebär att man är väldigt hängig och less i allmänhet.
Hjärnan översvämmas av alla tänkbara flytande ämnen som rör sig i näsan.
Öronen blir övertäcka med kastrullock, likamed hörsel noll.
Näsborrarna blir så såriga och nariga att man är tvungen att snorta helosan salva.
Musklerna drar ihop sig och man måste verkligen töja, stretcha och duscha i 100 miljoner grader för att få någon som helst fason på dem.

Hur som haver, med alla dessa åkommor som tillkommer med en förkylning är det sista jag vill höra från en medarbetare att jag inte gör mitt jobb. Jag bröt ihop totalt idag och jag orkar inte. Som tur är så har jag så fina arbetskamrater (MAJA, CHRILLE, EMELIE) som säger så underbara saker så att jag börjar gråta av lycka som har dem omkring mig. Annars vet jag inte riktigt hur jag skulle orka just nu. Tack tack tusen tack till er!

Nu ska jag duscha i 100 grader och sedan krypa ner under täcket.
Imorgon är en ny dag och jag ska banne mig visa hur duktig jag faktiskt är på det jag gör.
Fan.





kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0