Sovmorgon

Att ha jullov innebär långa nätter och lång sovmorgon. Idag sov jag till 13.15, skulle säkert kunna ligga och dra mig mycket längre än så, men när jag kollade ut och insåg att det redan började bli mörkt ute var det dags att kliva upp. Efter att ha tagit på mig kläder och lite smink i ansiktet åkte jag in till centralen för att hämta ut biljetter inför hemresan på onsdag. Två dagar kvar. Känslan är ungefär som när man har sprungit coopers och endast har några 100 meter kvar, då man ger allt för att komma i mål och mjölksyran värker i varenda kroppsdel och luften börjar ta slut i lungorna.  Så känns det, två dagar kvar innan jag åker hem. 

Inatt drömde jag att det tog slut mellan mig och Fredrik. Jag grät i sömnen. Jag kände paniken krypa längs med ryggen. Han betyder så mycket för mig att bara tanken på att det ska ta slut gör mig gråtfärdig. Vi pratade om framtiden igår. I januari är det tre år sedan vi träffades för första gången, min älskade. Ingen är bättre än du. 

Nu ska jag börja packa varma kläder inför hemresan. Det sägs att det finns snö däruppe. 
Det är nästan så jag har glömt bort hur det känns, hur det känns att vara hemma. 
Mamma - Pappa - Morgan, jag längtar!




kommentera
Postat av: Mimmi

Sweet, sikket färgseenende man inte visste att man hade då! :) Det låter väl väldans trevligt om ni skulle komma! Så länge ni är utklädda i temat djur och natur(detta kan dock tolkas väldigt brett) är ni varmt välkomna :)

2008-12-22 @ 22:55:24
URL: http://Ondafen.bloggagratis.se

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0