Kusligt

Kommer ni ihåg att jag har berättat om något som jag egentligen inte får säga? Men det som har hänt är bland det märkligaste jag upplevt. Vi fick i uppgift att göra loggor åt ett tv-spel, göra loggor åt företag som vi själv kommit på. Framtidsföretag, hur skulle företag se ut om ca 60 år? Ni som såg på Filip och Fredrik igår såg när de mixade ner mat så det blev flytande, det var mitt första företag jag gjorde. I framtiden har folk inte tid att äta utan måste dricka den. 
Det andra företaget jag gjorde var för inner beauty, beautinside (beautyinside). Om 60 år har man tagit åt sig talesättet att det är de inre skönheten som räknas. Här är min beskrivning på engelska: (ursäkta att den inte är perfekt)

 

In the future it will not exist any ideal of

beauty as thin waist, big breasts or smooth

skin. Now it’s the inner beauty that counts.

Do you want your lovers name on your heart

or do you want a new shape on your kidney?

Beautinside satisfy your desires. Welcome!

 

Idag när jag som vanligt satt och kollade runt på folks bloggar läste jag att Emmelie hade länkat till en sida där de just tatuerar in namn på hjärtat etc. Jag finner detta högst absurt, inom loppet av två dagar har mina företag redan besannats. Är det jag som har dålig fantasi eller är dom lika smarta som jag? Well.. loggorna får ni inte se än. Den som väntar på något gott. 

 

Sitter just nu på praktik på icity i fyra veckor framöver. 

Har fördrivit tiden idag till några illustrationer. 





kommentera
Postat av: Emmelie

Jaadu. Det där var verkligen kusligt! Dina tankar verkar vara i tiden iallafall! :)

2008-11-04 @ 20:22:17
URL: http://emmelienilsson.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Creapy!

2008-11-10 @ 23:25:10
URL: http://annamelinder.blogg.se/

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0