Friend request

Fascineras över de människor som vill bli vän med dig på facebook enbart för att få visa hur många vänner de har. Själv fick jag förfrågan idag från någon som kommer runt trakterna där jag är ifrån, men som jag aldrig har sett eller träffat eller ens känner. När jag fick svar på min fråga "känner jag dig?" svarar denne glatt: "näpp men vi kan ju lära känna varandra kram =)" Jag är inte den som blir vän med någon jag inte känner enbart för att det syns på ens profil sida hur populär man är. Jag blir vän med de jag har någon anknytning till. Inte någon främmande människa, som Gudrun Schyman eller Paris Hilton.

Det roligaste var dock när jag satt och surfade runt på ams hemsida då jag fortfarande var jobbsökande och hittade en platsannons från onlinepizza.se som jag nyfiket gick in på och läste. En av deras krav var att man hade över 400 vänner på facebook. Kanske är det detta jobb den person som ville bli vän med mig försöker få?
Fakebook. Fakebook. Fakebook. Mange Schmidt gör det bra.




kommentera

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0