sv. Är det värt det?

Jag vill bara skrika. Skrika så att all negativ energi kommer ur mig.
Jag vill skrika så högt att jag får ont i öronen.
Men när jag skriker kommer det bara såpbubblor. Vackra, fina, färggranna såpbubblor.
Jag är dålig på att säga ifrån när det är för mycket. Jag vill inte att andra ska se mig svag. När är egentligen för mycket? Egentligen vill jag bara skrika åt alla att låta mig vara.
Men när jag skriker kommer det bara såpbubblor. Vackra, fina, färggranna såpbubblor.
Jag tänker på det dygnet runt, jag tänker på hur jag ska lägga upp morgondagen för att hinna med så mycket som möjligt. Jag hinner inte slappna av. Jag hinner inte kolla runt och se vad som händer runtomkring mig. Är det värt att inte hinna med sitt eget liv?
-----------------------------------------------------
Hur vet man när man har gått över gränsen? Hur vet man när det är dags att sätta ner foten och säga ifrån? Hur ska man må? Jag vet inte. Det kanske inte är så farligt som jag känner? Hur vet man? Jag vill veta.






kommentera
Postat av: Jess

Man har gått över gränsen om världens bästa Cilla inte mår bra. Då ska man sluta vara dum mot henne. Annars kanske vi måste komma och vara snäll mot dig om du inte kan vara det själv? KRAM!

2010-03-08 @ 17:27:19

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0