HOCKEYFRILLA

Den här dagen blev inte alls som jag önskade mig när jag klev upp imorse.
Var till tandläkaren på koll och fick resultatet två hål, en i visdomstanden och en i framtanden. Mycket märkligt.
Hur som haver började jag nästan gråta när hon sa detta, borra är det värsta jag vet och det hälper inte hur mycket de än säger att de ska bedöva. Det där ljudet och ilningarna som stiger ända upp i hjärnan är det värsta. Och hur borrar man i en visdomstand? Hur kommer de åt?
Hade även tandvårdsbidrag så behövde bara betala 50:-, annars hade hela kalaset gått på 650:-. FÖR EN KOLL!? Råna mig gärna!? När jag ska tillbaka för att laga båda hålen (på samma dag.. uh) får jag hosta upp 1500:-. MJAU.

När jag väl var tillbaka på kontoret blev det för mycket på en gång. Packa kläder, hantera min inkorg, ringa samtal, kontrollera lagersaldo, göra inköp, designa artwork, svara på frågor, leta efter försvunna paket. AH! Helt plötsligt var klockan 17.00 och mitt huvud spränger av stress. Detta är det värsta, att lämna jobbet sönderstressad för att jag inte har hunnit göra det jag önskade under dagen.

Ikväll var det även planerat fest och lite reunion med fina Forsbergs-klasskamrater. Dock började en och en droppa av under dagens gång och till slut var det bara jag som var på. Tog beslutet att ta mig hem, bädda ner mig i sängen, bota huvudvärken och stressa ner. När jag kliver innanför dörren sitter det tre testosteron-fyllda killar och kollar på hockey. "HÖRRU!", "ÅÅÅHHH!!!", "KOM IGEN NU!", "JÄVLA SOPOR!"... Tillsammans med en Corona har jag nu åtminstone bäddat ner mig i sängen och tagit på hörlurarna där Melissa Horn får mig att varva ner. Nåväl, det var ju trots allt mitt mål för kvällen.

Imorgon vill jag shoppa. Bara för att jag kan, inte för att jag behöver.
Och nästa fredag är jag ledig, hade nästan glömt bort det. NORRLAND <3




kommentera
Postat av: Emmelie

know the feeling. Min tandläkarskräck är väl ingen hemlighet direkt. FEM hål och ingen tandvårdsförsäkring.. 4900:- kostar kalaset och jag måste dela upp besöken på tre gånger.. Två hål lagade och det gick faktiskt bra, dubbel bedövning = inga ilningar. Lycka till gumman!

2011-03-21 @ 17:47:19

Skriv till mig:

Namn:
Glöm inte bort mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0